• !!! Внимание !!!

Системно-векторная психология Юрия Бурлана - не для слабонервных и не для слабоумных!

Записаться на тренинг можно ЗДЕСЬ

Ждем вас на тренингах!

Hörseln eller "ljud" vektorn

Tråden är öppen för en allmän diskussion av systematisk psykologi på svenska.

Модератор: Евгения Алексеева

Hörseln eller "ljud" vektorn

Непрочитанное сообщение Евгения Алексеева » 08 янв 2011, 09:07

Här skriver vi om Hörseln
Аватара пользователя
Евгения Алексеева

 
Сообщения: 976
Зарегистрирован: 24 сен 2008, 05:33
Город: Стокгольм, Швеция

Re: Hörseln eller "ljud" vektorn

Непрочитанное сообщение Lubow » 06 янв 2012, 11:57

Lubow

 
Сообщения: 64
Зарегистрирован: 12 окт 2011, 12:57

Re: Hörseln eller "ljud" vektorn

Непрочитанное сообщение Elena Stockholm » 15 июл 2015, 03:32

Ljud. Lektionen från den 11 juli 2015.
Minnesanteckningen gjord av Kseniia

Länken till originalet på ryska https://www.yburlan.ru/forum/obsuzhdenie-zanjatij-pervogo-urovnja-gruppy-1844-1575.html?sid=2fa5e52cc5d6213d1cc6955fc8ad2ab5#p85374
Vi var människor till 7/8 men inte helt. Ljudet kommer alltid sist.
Öron – еn erogen zon, mycket känsliga öron [hos en med ljudvektor]. Ljudmänniskan blir aktiv på natten, håller sig vaken länge. I forna tider var det han som höll vakt om människoflocken på nätterna. När ingenting är synlig - behöver vi ett utmärkt hörsel, för att kunna höra en knattrande gren under tassen av ett rovdjur.
De flesta ljudmänniskor har ett expanderat medvetande. En potentiell förmåga att generera stora tankar och att utveckla medvetandet. Det finns ingen större skam än avslappnat sinne. Människan är sinnekoncentration. Detta är uttryckt genom ljudvektor.
Finns det någon Gud? Det är bara jag och andra. Gud – är en illusion.
Men man ska svara annorlunda på denna fråga till en ljudmänniska.
Ljudmänniskans medvetande är inriktad på sig själv, på sin inre mentala tillstånd med hela kraften av hans sinne. Detta är ljudmänniska.
På hans fråga om Gud [svaret låter]- "För dig - ja! För dig är Han det ända du söker att förnimma"
Ljudmänniskans sinne inte är fokuserat på andra människor. Det är bara jag och det som döljer sig från mig. Folket är det tredje, något som är illusorisk.
Genomförandet av sinnesbegär är primärt [går före allt annat]. För oss [ljudmänniskor] är vårt medvetande primärt, och kroppen - är en illusion och är sekundär. För alla andra människor kroppen - är JAG.
Ljudmänniskan vacklar om dagarna som en sömngångare, utanför människoflocken. Men på natten är det hans tid, han är ensam med sig själv, då han känner: "detta är Jag". Hela flocket är "vi", men han är "jag" bortsett från andra, en full 8 - dimensionell självkännedom, det vill säga, att vi har blivit en observatör, en komplett människa.
Ljudmänniskan vid en spänning av medvetandet på sig själv har fått sinnesuppfattning av sin ensamhet.
Idag har alla denna typ av medvetande: "I mitt medvetande upplever jag bara mig själv och ingen annan". För första gången denna typ av medvetenhet visade sig hos ljudmänniskor som hade både analvektor och ljudvektor. De skapade omedelbart inuti sig själva fontäner av tankeformer som var förknippade med detta självmedvetande: "vem jag är? vart är jag på väg? vad är meningen med livet?" Meningen är i själens sinnestillstånd, hur man förverkligar sig själv.
Vi är skapta enligt njutningsprincipen, då upplever vi meningen med livet. När vi njuter – > vi fylls -> denna princip genomförs -> vår existens är motiverad. Alla sju vektorer är skapta så, utan ljudvektor.
Lundmänniskor är som inte från denna värld.
Ljudmänniskor har intresse för olika språk, kan vara flerspråkiga, kan prata främmande språk utan accent. Skinnvektor + ljudvektor = tolkar. Analvektor + ljudvektor = översättare, författare.
Det första som uppstår i sinnet FÖRE religionen, FÖRE filosofin - idén om bevaring av den sociala formen, förbättringar av de sociala former, idén om sociala förändringar.
Medvetandet utformas per varje person, MEN ytterligare önskemål* - är gemensamma för arten. Medvetande - individuellt, ytterligare önskan - rent djuriskt.
Flest liv har vi förlorat pga. hungersnöd. Naturen styr vår människoart på det sättet. När det kommer "jag", dvs. det kommer också en idé om social förändring, idén om att skapa en mer stabil social form, något som inte förekommer hos djur.
Meningen – medvetande, och musik - en sensuell mening.
Fysik, Musik – är ett abstrakt ljud, och båda har en gemensam rot. Fysiker och lyriker är 2 i 1. Fysiken utforskar lagar gällande den döda naturen. Endast ljudmänniskan är inriktad mot sådana kunskap. Äkta humanist - är ljudmänniska. Banar vägen för kulturen.
Kvinna med ljudvektor dras alltid till en man med ljudvektor. Hon kan inte känna balans med någon annan.
Ljud – är informationens quartel [1/4].
De mest iakttagbara ljudmänniskor - är absoluta egocentriker, helt fokuserade på sig själva (när de inte är utvecklade), anser sig själva att vara genier, eftersom de har ingen att jämföra sig med.
Ljudvektor – är den allra senaste, eftersom den har störst volym.
Öron som ett verktyg med många gånger större format än syn. Ljud och Syn - kunskap och tro.
Vandrande predikanter - ljudmän, denna sort av predikanter – är alltid med ljudvektor. Huvud predikanter – urethravektor + ljudvektor (Kristus, Mohammed). Lokala predikanter – ljudvektor + skinnvektor.
Just ljudmän - fanatiker, fanatiskt ägnar sig åt idén; tanken är primär, kroppen - är sekundär.
De är missionärer kommissionärer.
Fanatism - är ett ohälsosamt tillstånd av ljudvektorn, när idén är sekundär.
Psykiatri och psykoanalys - bara ljudmänniskor.
Det sovjetiska folket - de enda människor med icke religiös livsåskådning.
Autism - endas ljudvektor. Introversion - ljudvektor.
Detta resulterar i en stor otillfredsställelse, tomrum. Kännetecknas som depression.
I själva verket, depression – när man inte vill någonting.
Självmord - endast ljudvektor.
Människor förlorar meningen med sitt liv, det är en stor lidande. Självmord – när ljudvektor är ofylld. Den största tomrum skapas i ljudvektorn, "Jag vill ingenting, jag kan inte leva."
Massmördare - ljudmänniskor(att döda så många som möjligt människor tillsammans med mig själv).
Deras skala är från absolut ensamhet till absolut enhet med andra.
Stark önskan genererar tankeformer. Stora tomrum.
Ljudmänniskor är de enda som tänker på döden, de enda som tänker på det eviga livet(kroppen är dödligt, själen – nej).
Självmördare – är de enda människor som inte menar att döda sig. Kroppens ändlighet och själens oändlighet. Självmord för dem är inte kroppens död, utan befrielse från lidanden.
Ljudmänniskor går inte i religioner. Ljudmänniska är inte ute efter formen utan innehållet. I västvärlden kan ljudmänniskor söka sig till religion. I religionen finner sig människor med analvektor och skrämda människor med synvektor.

Igil – feltolkandet av kabbalistiska termer. Från Kabbala härstammar alla religioner.
System vektor psykologi (SVP) bygger på olikheterna.
Psykologi - är Freud och Jung, allt annat - inte psykologi.
SVP är byggt på kabbala. Kabbala – en tidig psykologi av den mänskliga själen, tidig självkännedom.
Judendom, Kristendom härstammar från Kabbala. Själva Kabbala är inte en religion. SVP – är motsatsen till Kabbala.
Att känna av hela mänskligheten i sitt medvetande - något som ljudvektor tenderar till, ändra medvetandet, utforska sig själv.
Människan är skapad som en avbild av sig själv. I själva verket fanns det bara den Högsta Ljuset, det finns ingenting förutom Det (ingen annan högre makt).

*ytterligare önskningar – ett grundbegrepp i system vektor psykologi. Med detta menas att vi, människor har önskemål som är typiska bara för människor. Vi har samma basönskningar som alla andra djur plus önskningar utöver det: ytterligare önskningar.
Аватара пользователя
Elena Stockholm

 
Сообщения: 1377
Зарегистрирован: 30 мар 2013, 15:22

Re: Hörseln eller "ljud" vektorn

Непрочитанное сообщение Elena Stockholm » 15 июл 2015, 05:13

Lubow писал(а):Och det kallar dem HSP...
http://brandingspirit.wordpress.com/201 ... sonlighet/

här är fungerande länken att läsa om HSP http://www.hspsverige.se/
Så som jag ser har HSP-uupphåvsmän blandat ihop olika personligheter i en röra. De flesta egenskaperna finner man hos människor med ljudvektor och synvektor. Men man ser mycket av analvektor också. I system vektor psykologi skiljar man på sånt som t.ex. uppmärksamhet till detajerna och konstnärlig begåvning. Den förra hör till analvektor, den andra till ljudvektor.
En människa med medföd ljudvektor kan visa sig som en konstnärlig begåvning, men också som en sinnessjuk person som inte kan ta hand om sig själv. I båda fall är det ljudvektor, skillnaden är utvecklingsnivå och tillstånd.
Аватара пользователя
Elena Stockholm

 
Сообщения: 1377
Зарегистрирован: 30 мар 2013, 15:22


Вернуться в Svenska Tråden

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 0