• !!! Внимание !!!

Системно-векторная психология Юрия Бурлана - не для слабонервных и не для слабоумных!

Записаться на тренинг можно ЗДЕСЬ

Ждем вас на тренингах!

Зоровий вектор

Модератор: Дарья

Зоровий вектор

Непрочитанное сообщение Iryna S. » 09 окт 2014, 12:47

ХАРАКТЕРНІ МОВНІ ЗВОРОТИ:
- Краса врятує світ!
- Чого очі не бачать, того серцю не жаль.
- У страху очі великі.

ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА

Чисельність: 5%
Архетип: Створення культури - підвищення цінності людського життя, окремого індивіда і всього суспільства, особистої і загалом.
Видова роль: у мирний час - самка-вихователька
У воєнний час - денна охоронниця зграї.
Колір найбільшого комфорту – зелений.
Геометрія найбільшого комфорту – круг.
Місце в квартелі -зовнішня частина квартелі ІНФОРМАЦІЇ, яскравий екстраверт.
Тип інтелекту – образний.

ОСОБЛИВОСТІ ПСИХІКИ

Зигмунд Фрейд у своїх роботах про «істеричну особистість», сам того не знаючи, описав прояви стресу в зоровому векторі. Як лікар-психіатр, Фрейд відштовхувався від спостережень патологічних станів, тому під його опис не потрапляє здоровий зоровик. На сьогоднішній день системно-векторна психологія вперше визначає весь спектр проявів цього типу характеру, включаючи норму.

У первісній зграї людина із зоровим вектором виконувала роль денної охоронниці зграї. Особлива чутливість зорових рецепторів давала їй можливість краще за всіх інших вчасно помічати найменші зміни в навколишньому оточенні - ніхто крім зоровика не міг побачити в тіні дерев плямистого леопарда.

Зоровик дуже спостережливий, помічає найдрібніші деталі, нічого не сховається від його цікавого допитливого погляду. Крім кольору, зоровик також краще всіх свідомо диференціює запахи - отримуючи насолоду від приємних ароматів, він із задоволенням користується дорогою парфумерією та косметикою. Аналогічно він чутливий до неприємних запахів.

Зоровик має найвищу в світі здатність до навчання : тому що саме через очі ми отримуємо 99,9% всієї інформації, в зоровому векторі закладено великий потенціал до розвитку образного інтелекту.

Крім гострого зору, зоровик також володіє ще однією необхідною для виконання своєї видовиї ролі властивістю - великою емоційною амплітудою. Для миттевого попередження зграї про помічену небезпеку, зоровик повинен був відчути сильний переляк. Вся зграя в лічені секунди уловлювала феромони страху, що виходили від нього і вчасно зривалася з місця.

І донині зоровий вектор володіє найбільшою емоційною амплітудою. Про нього кажуть, що він «з мухи робить слона», маючи на увазі сильне емоційне проживання будь-якої ситуації. Однак ми бачимо, що здатність робити з мухи слона дана йому від природи саме для виконання заданої видової ролі.

Вся емоційна амплітуда зорового вектора коливається в межах двох пікових станів між страхом і любов'ю.

Страх –первісний стан, первинний, кореневий. Це стан «в себе», страх - за себе, за своє життя. У подальшому розвитку стан страху переходить зсередини назовні, і страх за інших перетворюється в любов до оточуючих. Майже все, що прийнято вважати страхами і фобіями, відноситься до зорового вектора. Щоб виключити страхи зі свого життя необхідно дізнатися, як розвинути зоровий вектор.

Найбільший зоровий страх - страх темряви: у ній не видно небезпеки. У дитячому віці зоровий вектор можна перевести зі стану страху в стан любові через читання книг, які сприяють вихованню емпатії. Співпереживання головним героям допомагає направити емоції в потрібне русло. Паралельно з чуттєвістю розвивається інтелект.

Ні в якому разі не можна лякати зорових дітей, читаючи їм страшні казки - це фіксує дітей на почутті страху і значно гальмує розвиток. З тієї ж причини зоровим дітям краще не бути присутніми на похоронах - це травмує їх, вганяє в стрес, породжуючи масу неприємних переживань.

Фіксування в дитинстві на стані «страх» позбавляє змужнілого зоровика здатності переходити зі страху в стан «любов». Фіксованого на страху зоровика легко побачити. Він любить сам себе лякати: дивиться фільми жахів, ходить вночі на кладовища, зачитується моторошними історіями про потойбічний світ.

Смерть і все, що з нею пов'язане, лякає зоровика. А істеричний зоровик в поганому, нереалізованомустані навіть сам тягнеться до смерті, наповнюється переляком: ходить ночами на цвинтар, оточує себе різною атрибутикою, пов'язаної зі смертю. Таким чином він створює для себе своєрідну підміну понять: якщо я сам для себе джерело страху, то ніби нічого іншого й не боюся!

Вихід з архетипічного страху за своє життя, сублімація його відбувається шляхом переходу зі стану страху за себе у здатність співпереживати за інших. Здатність зорового вектора до емпатії та любові має чотири послідовних рівня розвитку: неживий, рослинний, тваринний і людина. Максимальна сублімація властивостей зорового вектора - це любов до людини.

Зорові люди були найслабшими членами зграї, такими вони залишаються і донині. У них найслабша імунна система. Зоровик частіше інших застуджується, при сезонних вірусних епідеміях завжди хворіє першим. Про зорових людей ми говоримо «ні жити - ні вмерти». Вони не здатні на вбивство, їм всіх шкода: і пташок, і рибок, і слоників, і павучків. Навіть мікробів у власному організмі убити не можуть. Зоровий вектор - це єдиний вектор, суть якого - антивбивство.

Зоровик сам несвідомо відчуває і віддає собі звіт, що серед всіх інших він завжди виявиться першим у черзі на смерть, не здатним захистити себе. Тут проявляють себе два полюси станів: у стані страху він боїться за своє життя, а в стані любові - як емоції, спрямованої від себе зовні, - зоровики створюють передумову до розвитку усвідомлення цінності життя як особистого, так і будь-якого іншого окремо взятого приватного життя. Через стан Любові зорова міра стверджує важливість і недоторканність самого Життя для всього Цілого. І це головне, для чого потрібно знати, як розвинути зоровий вектор.

Старший брат по квартелі інформації, звуковик, мучиться в пошуку сенсу життя людини. Для розвиненого зоровика відповідь на це питання проста: сенс його життя в любові.

Розвинений до стану Любов зоровик всю свою багату емоційну амплітуду направляє назовні: він здатний тонко відчувати емоційний стан іншої людини, уміє по-справжньому співчувати і співпереживати. Розвинений зоровик розуміє психологію спілкування через свою емоційну чуйність - він здатний перейнятися емоційним станом іншої людини, розділити його. Співпереживаючи іншій людині, реалізований зоровик знімає його стрес амплітудою своєї емоційності. По суті, він поглинає чужу маленьку емоцію своєю величезною.

Наприклад, шкірну подругу з мазохістичним сценарієм побив чоловік. Вона приходить до зорової подружки поплакатися, розповідає їй про свої біди та нещастя з сухими очима. Зорова подружка ридає за неї в три струмки, співпереживає їй і вирівнює тим самим емоційний стан співрозмовниці. Зоровик - природжений «психотерапевт», його дуже цікавить психологія стосунків.

Любов земна як вона є можлива тільки в зоровому векторі. У відносинах між чоловіком і жінкою розвинений зоровик здатний відчути до іншого найглибше, найщиріше, безкорисливе і справжнє почуття кохання.

У той же час, зоровик, який не вийшов остаточно в стан «назовні», в стан любові до інших, так само відчуває потребу в наповненні емоційної амплітуди. І в цьому випадку замість великої і всепоглинаючої любові відчуватиме часту і скороминущу закоханість. Такі зоровики можуть закохатися буквально на п'ять хвилин в актора, сусіда, навіть в пасажира, що сидить навпроти в трамваї. Всі його наповнення будуть мати спрямованість «в себе».

Замість любові і співчуття іншим він буде вимагати уваги і співпереживання до себе. Замість тонкого відчуття емоцій оточуючих він буде помічати зміни в їх зовнішності, і, звичайно ж, йому буде вкрай важливо, як він сам виглядає, він буде прагнути привернути увагу помітною, демонстративною зовнішністю, в крайніх випадках аж до ексгібіціонізму. Акцент на зовнішнійчи внутрішній красі буде напряму залежати від степені розвиненості зоровика. Прагнення оголитися в розвиненого зоровика виражається в щирості (оголює душу), у недорозвиненого - в прямому оголенні тіла.

Зоровик, не здатний реалізувати себе в любові і співчутті, наповнюється страхами і часто влаштовує істерики - так проявляють себеті ємоціі, що не знайшли кращого застосування. Одним із способів нереалізованого зоровика привернути до себе увагу може стати емоційний шантаж, в особливо тяжкому випадку аж до спроби самогубства. Дуже важливо відрізняти в цьому випадку зорову маніпуляцію почуттями оточуючих від реальної спроби суїциду в звуковому векторі при важкій депресії.

Завдяки наявності у зоровика величезної емоційної амплітуди, він дуже вразливий, все, що відбувається навколо нього викликає в ньому бурю емоцій. Будь-яка подія не залишить його байдужим, викличе співчуття до учасників подій. Зоровик, перебуваючи внутрішньо в стані любові, здатний щиро плакати,співчуваючи героям романів, художніх фільмів, викликаючи тим самим щире здивування з боку оточуючих: «Ну що ти, це ж просто фільм, вигадка, чого тут ревіти!» Прояв співпереживання може виявитися чужим і незрозумілим навіть зоровикам, точніше, тим з них, чия емоційність і чуттєвість не розвинена в достатній мірі для виходу назовні - зі стану страху за себе у відчуття любові і співчуття до оточуючих.

У зоровика з великою часткою страху, вразливість перетворюється на тривожність, створюючи відчуття внутрішнього дискомфорту і напруги. Такий зоровик також легко входить в гіпноз, добре піддається навіюванню. Саме зоровик стає жертвою ворожок, шарлатанів.

Інша сторона зорової гіпнабельності - найвище самонавіювання. Зоровик створює собі образи і вірить в них настільки, що для нього вони стають реальністю. Саме для зоровика ефективні всілякі аутогенні тренування, тільки у зоровика вони дають хороші результати, для них же краще всього спрацьовують всілякі ефекти плацебо.

Зоровик - фантазер. Повіривши сам, здатний піднести іншим свою вигадку як абсолютну реальність. Вигадка іноді точніша за правду, за будь-яке мистецтво. Тільки системно-векторна психологія дозволяє розкрити зоровий вектор і поліпшити його властивості, в якому б стані вони не знаходилися, а значить змінити стан людини.

На закінчення відзначимо, що хоча стаття написана про зоровика в чоловічому роді, в первісній зграї зорових чоловіків не існувало: всі вони вмирали ще при народженні або з'їдалися канібалом племені. Такі жалісливі і ніжні хлопчики не несли в той час корисної функції, не могли бути воїнами і мисливцями, і тому відкидалися як непотрібний баласт. У них не було видовиї ролі.

Своє право на виживання спочатку здобув анально-зоровий чоловік завдяки шкірно-зоровій цариці. Він обробляв для неї «дивовижне каміння». В останню чергу культурне право на виживання придбав і шкірно-зоровий чоловік. Відмова від канібалізму - і є початок культури як ми її знаємо.

В цьому сенсі зоровий чоловік дуже відстав у розвитку від зорової жінки, яка тисячоліттями раніше, ніж він, почала напрацьовувати свою чуттєвість і емоційність і довела до сьогоднішнього найвищого рівня. В ненапрацьованості чоловічого зорового сценарію полягають причини трансвестизму, транссексуалізму та інших форм гомосексуалізму. Донині суспільство сприймає шкірно-зорових чоловіків як дівчаток. Однак це не так, не буває «жінок у чоловічому тілі». Зоровим чоловікам ще тільки належить розвинутися до такого рівня, коли вони зможуть завершити підйом загальнолюдської культурної платформи до максимуму.

Те, як ми сьогодні бачимо світ, ті нюанси та відмінності, які і складають нашу картину світосприйняття, продиктовані нам зоровою частиною людства. Попереду пізнання нашого світу йде саме зорова міра, що створює спостережувану реальність навколишнього світу. Але існує і зворотня сторона вимислу - ілюзія, фантазія, міраж.

«Насолода від споглядання в зоровому векторі називається КРАСИВО. Далі залежить від розвиненості і напрямку зорового вектора»

«Реалізація зорового вектора в сучасному суспільстві-це КРАСИВО не в живописі, не в мистецтві, а в Любові до людини. Чуттєва, співчутлива і класично закохана в людей, людина-зоровик, красою називає людські якості »

Юрій Бурлан

Автор публікації: Діана Кірсс, сімейний лікар, Євгенія Алексєєва, студентка медичного факультету, Анастасія Маточінская, лінгвіст.

Стаття написана за матеріалами тренінгів з системно-векторної психології Юрія Бурлана.
Аватара пользователя
Iryna S.

 
Сообщения: 395
Зарегистрирован: 03 мар 2011, 13:45
Город: Roma (Italia)

Вернуться в Системно-векторна психологія на українській мові

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 0